Green Horizontal Stripe Pointer

Bahasa Badan Lebih Berbisa

"Sebenarnya, lelaki lebih gugup dan menggelabah jika bersuara. Lantas kebiasaannya mereka menggunakan bahasa tubuh untuk menyampaikan mesej untuk si dia."

Mengenali dan memahami lelaki sebenarnya tidak sukar. Walaupun ramai gadis mengadu kononnya sukar untuk mereka mendalami perasaan pasangan kerana tidak mahu meluahkan secara lisan, tapi sebenarnya ada cara untuk mengetahui apa yang mereka inginkan.
   Lelaki mudah dikenali melalui gerak gaya mereka. Pada lelaki, tingkah laku dan pergerakan lebih memberi makna daripada kata-kata terutama apabila sedang berbual dengan wanita.
   Seperkara yang gagal disembunyikan adalah bahasa tubuh mereka. Lelaki lebih terdedah untuk pasangannya 'membaca' personaliti dan identitinya melalui bahasa tubuh yang ditunjukkan.
   Umpamanya jika lelaki menganggukkan kepala ketika sedang berbual, itu membuktikan lelaki itu seorang yang mengambil berat dan sentiasa ingat mengenai diri anda. Dia juga jenis ringan tulang untuk membantu dan ada di samping anda apabila diperlukan.
   Jika lelaki yang suka mendekatkan badannya dengan diri anda apabila sedang berbual adalah lelaki yang menarik dan mampu mempengaruhi ramai orang tapi kadang-kadang bersikap keterlaluan. Sedikit berhati-hati dengan mereka kerna lelaki ini juga tergolong jneis 'lelaki buaya'.
   Lelaki lebih suka senyum. Kadang-kadang mereka merenung tapi tidak pula ketahui sama ada renungannya itu kosong atau bermakna. Lelaki seperti ini suka meminta-minta kerana dia mahu mengetahui apa yang anda boleh tawarkan kepadanya sama ada dalam pekerjaan, persahabatan atau cinta.
   Lelaki yang gemar menggerakkan tangan dan badannya ketika sedang berinteraksi dengan kamu adalah memberangsangkan, bertanggungjawab dan mempunyai rasa cinta yang mendalam. Mereka beranggapan kata-kata tidak cukup untuk membuktikan kesucian cinta. Oleh itu pergerakan adalah sebagai bukti untuk menunjukkan kesungguhan.
   Lelaki seperti ini juga adalah seorang yang sensitif dan baik hati.
   Memang sedikit pelik tapi ada juga lelaki jenis ini, suka berdiri apabila bercakap. Posisinya, anda duduk dan dia berdiri. Lelaki jenis ini melambangkan jiwanya yang suka menguasai dan mengongkong. Dia suka mempengaruhi orang lain untuk kepentingan dirinya dan pantang mengalah.
   Memandang mata selalunya dikaitkan dengan lelaki romeo dan kasanova. Ini adalah sifat lelaki yang yakin dan berterus-terang. Dia juga sentiasa memberi perhatian, berusaha menjaga hati semua orang, tidak kira bagaimana rapatnya hubungannya dengan orang itu.
   Ada juga sesetengah lelaki yang gemar meniru gerak anda. Lelaki ini terpengaruh dengan rasa dan tingkah laku orang lain yang suka mempengaruhinya. Dia mudah dibawa berbincang dan suka menurut asalkan ia tidak menimbulkan masalah.
   Mungkin adanya beberapa fakta mengenai gerak tubuh lelaki ketika di depan kamu ini mampu memberikan sedikit petua bagi anda menilai sendiri lelaki yang bakal anda temui sebentar lagi.

No comments:

Post a Comment